My všichni ve společnosti Kedrion jsme plně odhodláni jednat v souladu s našimi hodnotami – pracovat společně jako jeden celek, dávat najevo, že nám záleží na tom, co děláme, jednat čestně, mít udržitelný dopad a projevovat odvahu.
Integrita je základem kultury společnosti Kedrion a naší pověsti u zainteresovaných stran, včetně našich dárců a pacientů.
Kultura “Speak Up” je úzce spjata s hodnotami společnosti Kedrion, jako jsou pečlivost, integrita a odvaha, a poskytuje našim zaměstnancům a externím zainteresovaným stranám možnost “ozvat se” a vyjádřit svůj názor, kdykoli mají pochybnosti nebo obavy ohledně dodržování předpisů, například v situacích, které mohou být nezákonné, v rozporu s našimi hodnotami nebo jakýmikoli zásadami společnosti, včetně našeho Kodexu chování/etických zásad, nebo s platnými zákony, nebo mohou vést k nesprávnému finančnímu vykazování, nebo jinak zahrnují závažné nepřípustné jednání.
Zejména chceme vědět o všech následujících případech:
- Úplatkářství a korupce
- Diskriminace
- Obtěžování nebo šikana
- Protisoutěžní praktiky
- Nesprávné vývozní a obchodní transakce
- Porušení zákonů o ochraně osobních údajů
- Nepatřičné transakce se zdravotnickými pracovníky, zdravotnickými organizacemi, pacientskými organizacemi nebo veřejnými činiteli v oblasti zdravotnictví.
- Porušení našeho kodexu chování
- Rizika a porušování lidských práv a životního prostředí
Pokud se dozvíte o jednání nebo chování, které není v souladu se závazky společnosti Kedrion nebo by se o něm dalo předpokládat, například o pochybení, špatném chování, pochybných praktikách nebo odchylkách od zásad a postupů, žádáme vás, abyste se “ozvali” a nahlásili nám to.
Přímé hlášení
Doporučujeme zaměstnancům, aby své obavy nahlásili přímo někomu ze svého přímého pracovního okolí, např. svému nadřízenému / přímému nadřízenému, personálnímu oddělení, oddělení etiky a dodržování předpisů nebo jinému vedoucímu pracovníkovi, kterému důvěřují.
Společnost Kedrion netoleruje odvetná opatření vůči osobám, které v dobré víře požádají o radu, vznesou obavu nebo nahlásí pochybení. Zprávy podané v dobré víře jsou takové, které vycházejí z přesvědčení, že to, co tvrdíte, je pravda, ať už následné šetření toto tvrzení potvrdí, nebo ne.
Hlášení prostřednictvím horké linky Speak Up: Webová zpráva nebo e-mail
Pokud chcete, můžete podat oznámení prostřednictvím důvěrné horké linky. Existuje několik způsobů, jak se k horké lince připojit, a to jak pro zaměstnance, tak pro externí třetí strany:
- Telefon (bezplatná horká linka): 800-880-804. Postupujte podle pokynů níže.
- Webový formulář pro hlášení: www.lighthouse-services.com/kedrion
- E-mail: reports@lighthouse-services.com (do předmětu zprávy uveďte “KEDRION”).
Doporučujeme vám, abyste nám poskytli své jméno a kontaktní údaje, což podpoří efektivní a účinné vedení případného vyšetřování, které můžeme na základě vašeho oznámení provést. S vaším jménem a hlášením bude zacházeno jako s důvěrnými informacemi a budou sdíleny pouze v případě potřeby nebo v souladu s místními zákony. Horká linka poskytuje možnost podat oznámení anonymně, pokud si to oznamovatel zvolí.
Pokud podáváte žádost anonymně, systém nám umožňuje komunikovat s vámi, aniž byste nám prozradil(a)i vaši totožnost. Vezměte prosím na vědomí, že v některých zemích nemusí být společnost Kedrion podle platných právních předpisů oprávněna vyšetřovat údajné porušení zákonů, předpisů a zásad společnosti na základě anonymních oznámení. V každém případě budou všechna hlášení, která poskytnou dostatek informací, brána vážně.
Děkujeme, že se vyjadřujete k problémům a pomáháte společnosti Kedrion stát se organizací, kterou hrdě podporujete.
Pokyny pro volání na horkou linku
Pokud chcete podat hlášení telefonicky, proveďte následující kroky a zavolejte na bezplatnou linku:
- Vytočte číslo bezplatné telefonní linky: 800-880-804 (funguje pouze v ČR)
- Nyní jste připojeni k bezplatné telefonní lince.
- Postupujte podle pokynů (v angličtině), abyste se spojili s operátorem. Operátor se Vás v angličtině zeptá, jaký jazyk chcete zvolit. Řekněte prosím „češtinu“ a oni se spojí s česky mluvící osobou, která se k hovoru připojí během 2-3 minut.
- Operátor Lighthouse „Majáku“ Vás za pomoci tlumočníka vyslechne.
- Zpráva v angličtině je poté zaslána určenému příjemci (příjemcům) Vaší společnosti.